سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

آيا شما بيش از اندازه همسر خود را چك مي كنيد؟

۱۵ بازديد

بياييد با ما روراست باشيد. شما نمي توانيد انگار كنيد كه حسادت نمي كيند و در زندگي زناشويي خود و يا اجتماع دور و برتان هيچگاه دچار حس ناخوشايند اما عميق حسادت نشده ايد. اكثر ما كم و زياد اين حس را مي شناسيم. ولي نكته مهم در اينجاست كه آيا مقدار حسادت در شما چه مقدار است كم است و يا اينكه خود را به دربست به حسادت سپرده ايد.

حساسيت بيش از حد بر روي همسر خود داريد يا نه؟

اگر دوست داريد بدانيد كه تا چه اندازه حسود هستيد به سوالات زير صادقانه جواب داده و خود را محك بزنيد . جواب اين تست به شما اعلام مي كند كه آيا اندازه اي كه شما حسادت داريد به شمادر حفاظت از زندگي مشترك ياري مي نمايد و يا اينكه بطور جدي زندگي زناشويي شما را تلخ كرده و در خطر فروپاشي قرار داده است.

۱-    بي خبر با خط ثابت او تماس مي گيرم تا بفهمم آيا او در جايي كه ادعا مي كند حضور دارد يا نه.   الف- هميشه            ب -گاهي                  ج -هيچوقت

۲-    سخن نامربوطي در رابطه با يكي از همكاران خانم او و يا اقوامش مي زنم تا بدانم عكس العمل او در اين رابطه چيست و آيا ارتباطي ما بين آنها وجود دارد يا نه          .

الف- هميشه              ب -گاهي                           ج -هيچوقت

۳-    درباره او از ديگران پرس و جو مي كنم.

    الف – هميشه               ب -گاهي                           ج-هيچوقت

۴-    سرزده به محل كارش مي روم تا كشف كنم آيا با كسي هست يا نه

الف – هميشه             ب-گاهي                            ج-هيچوقت

۵-   به او شك دارم كه آيا رابطه اي خارج از رابطه معقول با كسي دارد يا نه.

 الف- هميشه             ب-گاهي                            ج-هيچوقت

۶-    احساس مي كنم به من دروغ گفته و بدون اطلاع من با افراد ديگر قرار ملاقات مي گذارد.

الف – هميشه             ب-گاهي                            ج-هيچوقت

۷-    اغلب وسايل شخصي او از قبيل جيبهاي لباس، كيف پول و ساير وسايلش را جستجو مي كنم

الف- هميشه              ب-گاهي                            ج-هيچوقت

۸-    اگردر حضور من با خانم ديگري به گرمي  حال و احوالپرسي كند بسيار ناراحت مي شوم

الف- هميشه              ب-گاهي                            ج-هيچوقت

۹-    من تلفن همراه او را بررسي مي كنم و در ايميل هاي و سايت هايي كه در آن عضو شده است وارد مي شوم تا بفهمم او در ارتباط با چه افرادي مي باشد.

الف- هميشه              ب-گاهي                            ج-هيچوقت

۱۰-از او مي پرسم كه وقتش را با چه افرادي مي گذراند و با چه كساني در طول روز ملاقات حضوري داشته و يا

تلفني صحبت كرده است.

الف- هميشه              ب-گاهي                            ج-هيچوقت


چه امتيازي كسب كرده ايد؟

به پاسخهاي الف نمره ۲ و به پاسخهاي ب نمره ۱ و به پاسخهاي ج نمره ۰ بدهيد. اكنون نمره هايي را كه كسب كرده ايد جمع نمائيد. از نمره صفر تا بيست چه امتيازي كسب كرده ايد؟ زمان آن است كه امتيازتان را با جوابهاي زير مطابقت داده و بفهميد كه تا چه حد حسود هستيد.

امتياز ۱۲ الي ۲۰ : حسادت و يا حسي كه شما نام آن را غيرت ، كنترل و يا دوست داشتن گذاشته ايد تمام زندگي شما را تحت كنترل خود درآورده و زندگي مشترك شما  بطور جدي در خطر است. اگر سريع از يك روانشناس خانواده مشاور نگيريد و ديدتان را نسبت به همسرتان عوض نكنيد در زمان كوتاهي مشكلات بزرگتري در مقابل شما خواهد بود.

امتياز ۸ الي ۱۱: در زندگي شما حسادت مشكل ايجاد كرده است ولي شما مي توانيد با تحت كنترل درآوردن افكار خود و ياد گرفتن روشهاي ارتباط برقرار كردن  تاثير حسادت را كم كم از بين ببريد. اگر امتياز شما از ۸ الي ۱۱ است مطالعه كردن كتب زوج درماني و روانشناسي به شما بسيار كمك خواهد كرد. لطفا به شهر كتاب برويد و از راهنمايان كتابفروشي بخواهيد كه موثرترين كتابهاي اين زمينه را كه به درد همسران جوان مي خورد را شما معرفي كنند .

امتياز ۴ الي ۷: شما زياد هم حسود نيستيد و اگر شناخت خود را از طرف مقابلتان بيشتر كنيد و در طول ارتباطتان ، سعي در بيشتر كردن اعتماد دوجانبه نماييد ، مي توانيد از طريق يك ارتباط نرمال و خوب و سعي و كوشش خود ، از دست شكها و ترديدهايتان رها شويد

امتياز از ۰ الي ۳: كمي حسادت در درون شما وجود دارد كه نمي تواند مسئله بزرگي در ارتباط شما بوجود آورد. به نظر مي رسد كه اين مقدار  حسادت نه تنها به ارتباط زناشويي شما صدمه اي نخواهد زد بلكه موجب هوشيار شدن شما نيز خواهد شد تا مبادا تهديد هايي كه كم و زياد ممكن است ارتباط شما را به خطر اندازد نتواند بين شما فاصله ايجاد كند.

 راهكار: در عوض حسادت به او عشق را هديد بدهيد

در عوض آنكه همسرتان را با حساسيت ها ، برخوردها و حسادتهاي آزاد دهنده از زندگي مشترك بي زار كنيد، عشقتان را به او هديه بدهيد. به زبان آوردن دوستت دارم مي تواند بهترين و ساده ترين راه ممكن باشد اما خوب است كه گهگاهي هم بدون دليل براي او هديه اي بخريد و يا اينكه لبخندي زيبا را بهنگام استقبال از او نثارش كنيد. هيچگاه حل كردن مسائل زندگي را براي فردا موكول نكنيد و پيش از به خواب رفتن هرشب اختلافات را با كمك همديگر حل كنيد و بخاطر دلخور بودن از همسر، محل خواب خود را سوا نكنيد.

در بعضي مواقع خود كم بيني مي تواند ريشه و عامل اصلي حسادت باشد كه در وجود شما رسوخ كرده بنابراين مي توانيد با بالابردن توانايي هاي شخصي خودتان فكر از دست دادن زندگي شما توسط زني ديگر كه از شما توانا تر است ، از سرشما بيرون برود. در مورد حسادت هر چه صحبت بشود باز هم كم است . با استفاده از مراجعه به مشاور و روانشناس مي توانيد خودتان و همچنين طرف مقابلتان را بهتر از قبل بشناسيد. لازم نيست كه بگذاريد تا عرصه بر شما تنگ گردد تا به نزد مشاور خانواده برويد. حتي در لحظات خوش زندگي تان هم مشاوره گرفتن از

يك مشاور مي تواند آن لحظات را بيشتر و طولاني تر كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.